Kirschner3d

Welke onderdelen zijn ontzettend belangrijk bij het kiezen van een verzekering en wat kun je allemaal onderzoeken?

De bedrijfsstrategie van vandaag de dag draait om het integreren van enkele nieuwe inzichten en het smeden van een allesomvattend plan voor succes. Volgens een studie van McKinsey hebben bedrijven die uitgebreid gebruik maken van customer analytics een grotere kans om bovengemiddelde winsten te genereren.

Een groot deel van het krediet voor dit succes wordt toegeschreven aan de manier waarop bedrijven vandaag de dag reageren verzekeraars op de behoeften van de klant en aan hun focus op het opzetten van systemen en richtlijnen die relevant zijn voor de klanten.

  • Analytics geeft bedrijven inzicht in de voorkeuren van klanten, die hun inhoud en berichten op maat maken om relevant te blijven voor klanten en te wachten op een tijdige gelegenheid om aanbiedingen te doen die geschikt zijn voor de wensen van hun klanten. Ze gebruiken hun inzichten om betere en meer relevante en waardevolle interacties te bewerkstelligen, waardoor zelfs nieuwe klanten loyaal worden, zodat ze weer terugkomen voor meer. Ze behouden ook de onwankelbare loyaliteit van langdurige klanten door deze maatregelen.

Tijdigheid van een verzekering

De tijd om de relevantie vast te stellen is wanneer de klant interesse toont in uw product, en niet op een ander moment. Uw verkoopplannen, doelstellingen en metrieken zijn niet relevant voor een klant. Plaats uw product wanneer een klant iets dergelijks wil, en ga achterover leunen om te zien hoe de deal wordt gesloten.

Personalisatie van verzekeringsproducten

Gebruik analytics om het beslissingsritueel van een klant in kaart te brengen, de mogelijkheden en gebieden van wrijving met de belangen van de klant te begrijpen.

Extrapolatie van verzekeringen

Extrapoleer de inzichten die analytics biedt om uw klantenpopulatie op een hoog niveau van granulariteit te dekken, met behulp van een breed scala aan attributen zoals gedrag, demografie, locatie, leeftijd of zelfs het stadium van de klant in het kooptraject. Gebruik ze om gepersonaliseerde berichten te maken die alleen met hen praten over wat ze zoeken, tot op een bepaalde kleur of grootte.

Segmentatie van verzekeringen

Gebruik gegevens om klantsegmenten te definiƫren aan de hand van brede criteria en duik dieper om uw boodschap te personaliseren en relevant te maken voor elke groep op basis van de kenmerken en eigenschappen ervan. Dit kunnen bedankbriefjes zijn, verzoeken om feedback, nieuwe aanbiedingen van soortgelijke producten die hen een speciale korting bieden of andere gepersonaliseerde incentives.